Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
5
|
Azami Süresi (Yıl)
|
8
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
Mezuniyet Unvanı
|
Diş Hekimi
|
ÖSYM Tipi
|
SAY
|
Program İçeriği
Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi nitelikli diş hekimleri yetiştirmek ve etik kurallara bağlı kalarak toplum ağız diş sağlığının korunmasında ve tedavisinde gerekli tüm faaliyetleri en üst düzeyde yürütmek amacıyla 2014 yılında kurulmuştur. Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, 2014-2015 akademik yılında, eğitim-öğretim, hasta tedavi hizmetleri ve araştırma faaliyetlerine başlamıştır. Fakültemizde müfredat, Mezuniyet Öncesi Diş Hekimliği Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (DUÇEP) ile uyumlu olacak şekilde ve Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) temel ve güncel gereklilikleri yerine getirilerek düzenlenmiştir. Müfredat programımızın oluşturulmasında ayrıca Avrupa Birliği tarafından geliştirilen Avrupa Kredi Transfer ve Toplama Sistemi (AKTS) prensiplerine uygun biçimde hareket edilmiş, böylece öğrenci ve akademisyen hareketliliği artırılarak, eğitimin uluslararası ölçekte daha rahat biçimde tanınmasına olanak sağlanmıştır. Öğrenciler, eğiticiler, idari personel, sektör danışmanları ve çözüm ortakları ile iş birliği halinde, müfredatı güçlendiren ve fark yaratan bilimsel toplantılar ve etkinlikler, seminerler ve kurum içi eğitimler ile geniş katılımlı paydaş toplantıları düzenlenmekte, böylece öğrencilerimize eğitim süreleri boyunca ihtiyaç duydukları her alanda destek verilmektedir.
Diş Hekimliği eğitim-öğretim programı 300 AKTS'den oluşan, yüksek lisansa eşdeğer 5 yıllık bir mesleki eğitim programıdır. Program, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesinde (TYYÇ) belirlenmiş olan AKTS kredi koşullarını ve düzey yeterliliklerini sağlamaktadır. Eğitimin ilk üç yılında öğrenciler temel tıp ve diş hekimliği derslerinin yanı sıra mesleki becerilerini geliştirici klinik öncesi meslek derslerini almaktadırlar. 4. sınıftan itibaren klinik eğitimlerine başlayan öğrenciler, deneyimli öğretim üyeleri eşliğinde klinik uygulama ve pratik tecrübelerini geliştirme imkânı bulmaktadırlar. 4. ve 5. sınıflar klinik uygulamaların ağırlıklı olduğu, diş hekimliği meslek dersleri ve tıp derslerinin klinik uygulamalarla harmanlandığı sınıflardır. Diş Hekimliği Fakültesi Programında yer alan tüm klinik uygulamalar bağımsız birer ders olarak planlanmış, programa konulmuş ve Avrupa Kredi Transfer ve Toplama Sistemine uygun şekilde AKTS değerleri belirlenmiştir. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere yüksek lisansa eşdeğer DİŞ HEKİMLİĞİ Diploması verilmektedir.
Öğrencilerimiz klinik uygulamaları “Volumetrik Dental Tomografi” ve bilgisayar destekli diş hekimliği tasarım sistemi olan “CAD/CAM Teknolojisi” gibi çağdaş diş hekimliğinin en yeni alet ve ekipmanları ile donatılmış Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Hastanesi Ana Bilim Dalları kliniklerinde, her öğrenciye aktif olarak gerçekleştirmektedirler. Fakültemizde, Öğrenci Eğitim Laboratuvarları (Preklinik ve Fantom Laboratuvarları), Araştırma Laboratuvarı, Öğrenci Hasta Kliniği, Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Kliniği, Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Kliniği, Endodonti Kliniği, Ortodonti Kliniği, Pedodonti Kliniği, Periodontoloji Kliniği, Protetik Tedavi Kliniği, Restoratif Diş Tedavisi Kliniği, lokal ameliyathane ve engelli bireyler için özel ameliyathane de bulunmaktadır.
Türkiye’nin önde gelen Sağlık Üniversitelerinden biri olan Biruni Üniversitesi’nin üyesi olması bilinciyle Fakültemizde çok sayıda disiplinler arası araştırma faaliyeti yürütülmektedir. Mezuniyet sonrası önemli bir eğitim merkezi olarak doktora eğitimi verilmekte ve bunun yanı sıra diş hekimlerinin mezuniyet sonrası bilgilerini yenileyerek profesyonel yaşantılarında başarılı olmalarına olanak sağlayan sürekli mesleki eğitim etkinlikleri düzenlenmektedir. Dünyanın önde gelen üniversiteleri ile işbirliği halindeki Fakültemizde öğrenci ve akademik kadromuzun yararlanabileceği çok sayıda yurt dışı programı yürütülmektedir.
Diş Hekimliği Fakültesi amaçları eğitim programının amaçlarıyla uyum göstermektedir (Parantez içinde Diş Hekimliği Fakültesi amaçlarıyla uyum gösteren eğitim programının amaçları verilmiştir)
- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirirken, gerekli bilgi, tutum, beceri ve etik değerlere sahip (Hekimlik rol ve işlevlerini yerine getirirken gerekli bilgi, tutum ve beceriye sahip olan, mesleki ve etik değerlere sahip olan)
- Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyen (Değişim ve gelişime uyum sağlayan)
- Kanıtlara ulaşabilen ve kanıtları kullanabilen (Kanıtlara ulaşabilen ve kanıtları kullanabilen)
- Ekip ile iş birliği içinde çalışabilen yetkin mezunlar yetiştirmek (Ekip ile iş birliği içinde çalışabilen mezunlar yetiştirmek)
- Bölümün amaçları, üniversitenin amaçları ile de uyum göstermektedir. Üniversite “kalite odaklı, yenilikçi ve girişimci bir üniversite olmak” hedefini benimsemektedir.
Öğrencilerin öğrenimleri sonunda sahip olacakları yetkinlikler şu şekildedir:
Bilgi:
· Diş Hekimliği ile ilgili temel kavram ve bilgilere sahiptir. Diş Hekimliğine özel alet ve malzemeleri bilir ve tanır.
· Diş Hekimliği ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamaya ait bilgilere sahiptir.
· Ağız diş ve çene sağlığının önemini, hastalıklarını, sağlığınn korunmasında izlenecek yolları, tedavilerini, sistemik rahatsızlıklarla bağlantılarını, rahatsızlıkları önleyecek uygulamaları, faydalanılan teknolojileri bilir.
· Diş hekimliğine ait tarihceyi, gelinen noktayı ve izlenecek bilimsel, etik, toplumsal yolları yöntemleri bilir.
· Diş hekimliği ile ilgili ve bağlantılı temel bilimleri bilir.
· Meslek etiği ve deontolojiyi bilir.
· Sağlık hizmetlerinde kalite güvence standartlarını, hasta hekim haklarını bilir.
Beceri:
· Hastaya verilen sağlık hizmetlerinde, kalite güvence standartlarını sağlayabilir.
· Elektronik bazda uluslararası hastalık sınıflandırılmasına uygun olarak veri toplama ve bu alanlarda yapılacak bilimsel projelere katılım becerisine sahiptir.
· Klinik tıp bilimleri alanında hastasının genel sağlık sorunlarını yorumlayıp değerlendirerek doğru yönlendirmeleri yapabilir.
· Sürekli eğitim kapsamında araştırma sonuçlarını yorumlayıp, analiz edebilir.
· Kanıta dayalı diş hekimliği bilgi ve prensiplerini tüm alanlarda kullanabilir ve hekimlik açısından önemini kavrayabilir.
· Biyomedikal ve tıp bilimlerini de içerecek nitelikte diş hekimliğinin bilimsel esasları temelinde sağlığın korunması ve geliştirilmesi ile ağız diş ve çene hastalıklarının tanı ve tedavisi için gerekenleri uygulayabilir, analiz ve sentez edebilir.
· Hastanın ağız ve diş sağlığını etkileyen genel sağlık sorunları ile ilgili olarak diğer sağlık personelleri ile konsültasyon yapabilir.
Tutum:
· Diş Hekimliği pratiğinde etik ve hukuki kuralları dikkate alır ve meslek saygınlığını korur, hasta haklarına saygılı olur, hasta yakınları ve sağlık personeli ile iletişim kurar, profesyonellik anlayışını benimser, hastasının olduğu kadar toplumun da ağız ve diş sağlığı düzeyinin yükseltilmesinden sorumlu olduğunu hisseder.
· Diş Hekimliği uygulamalarında kendi sınırlarını değerlendirebilir ve gerektiğinde doğru uzmana yönlendirir.
· Hastanın ihtiyaçlarını ve isteklerini de dikkate alarak;etkili bir anamnez, tanı, koruyucu, tedavi edici ve çıkabilecek yeni sorunlar açısından izleyici programları planlayabilir ve uygulayabilir.
· Ulusal sağlık politikalarına uyumlu, toplumsal düzeyde ağız diş sağlığının korunması ve geliştirilmesi programlarını planlayıp gerçekleştirebilir.
· Farklı disiplinlere ait bilgilerini dikey ve yatay entegrasyon ile birleştiririp, yorumlayabilir.
· Bağımsız çalışmada, muayenehane pratiğinde toplam kalite yönetimi kurallarını dikkate alarak yardımcı personelin çalışmaları da dahil olmak üzere klinik yönetimini sağlayabilir.
· Ağız, diş ve çene ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
· Diş hekimliği ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir.
· Diş hekimliği ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
· Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilir.
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
DOÇENT Sema SÖNMEZ KAPLAN
|
Fakülte Sekreter
İdari Personel Sümeyra DEMİRALP
|
Tarihçe
Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 2014 yılında kurulmuş olup, öğrencilerini bu alanda ulusal ve uluslararası düzeyde başarılı, teknolojik olarak donanımlı, kendinden ve bilgisinden emin birer hekim olarak yetiştirmeyi hedeflemektedir. Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ilk öğrencilerini kabul etmiş, aynı yıl hasta tedavi hizmetleri ve araştırma faaliyetlerine başlamıştır. Bu yıl altıncı mezunlarını verecek olan Fakültemizde 2024-2025 eğitim öğretim yılı itibariyle Türkçe bölümde 987, İngilizce bölümde 496 öğrenci eğitim görmektedir.
|
Kazanılan Derece
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere yüksek lisansa eşdeğer Diş Hekimliği Diploması verilmektedir.
|
Kabul Koşulları
Fakülteye öğrenci kabulü; ÖSYM tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına, YÖK tarafından belirlenen esaslara ve Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerine göre yapılmaktadır. Bu programa kabul edilebilmek için Türk Ortaöğretim Eğitimini veya yurtdışında muadil bir eğitimi tamamlamış ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Programa YKS’nin Sayısal puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilmektedir. Fakülteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayları, YÖK ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre ilan edilen süreler içinde, ÖSYM ve Üniversite tarafından belirlenip duyurulan belgeler ile Öğrenci İşleri Direktörlüğüne bizzat başvururlar.
Fakülteye yabancı uyruklu öğrenci kabulüne ilişkin esaslar, Senatonun belirlemiş olduğu Biruni Üniversitesi Yurtdışından veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesi çerçevesi kapsamında yürütülmektedir.
Fakültede Üniversite içi ya da üniversiteler arası yapılacak olan yatay geçişler ise, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine, Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerine ve Senato kararlarına göre yapılmaktadır.
|
Üst Kademeye Geçiş
Program mezunları,
I. Diş Hekimliğinde Uzmanlık Sınavında (DUS) aracılığıyla uzmanlık eğitimine başlayabilirler.
II. a) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı (ALES) veya Üniversitelerarası Kurul ya da Yükseköğretim Kurulu tarafından ALES’e eşdeğer sayılan bir sınavdan ilgili puan türünde ve, b) Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından başarılı olarak doktora programlarına başvuru yapabilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları için Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri esas alınmaktadır. Öğrencinin, eğitim-öğretim planının öngördüğü 300 AKTS’lik toplam kredi miktarını başarı ile tamamlamış olması ile birlikte ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Eğitim-öğretim planlarında fakülteden mezun olmak için gerekli toplam kredi yükü ile öngörülen zorunlu ve seçmeli dersler, bu derslerin haftalık, teorik, uygulama ve laboratuvar saatleri ve kredileri ile varsa önkoşulları belirtilmektedir.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Diş Hekimliği Fakültesi mezunlarına “Diş Hekimi” unvanı verilmektedir. Mezunlarımız kamu veya özel hastanelerde, akademik kariyer ve araştırma yapmak amacıyla üniversitelerde, araştırmacı olarak özel ve kamuya ait araştırma enstitülerinde, medikal ve sağlık ürünleri üreten ve/veya pazarlayan özel şirketlerde veya kendi muayenehanelerinde çalışabilirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınavı, muafiyet sınavı, mazeret sınavı ve bütünleme sınavı, not yükseltme sınavı ve tek ders sınavından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Sınavlara ilişkin esaslar Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerince belirlenmiştir.
Ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin esaslar Biruni Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerince belirlenmiştir. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu 60 olup, öğrencinin yarıyıl/yıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ile final veya bütünleme sınavının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Ders başarı notu; teorik derslerde ara sınav not ortalamasının % 30'u, derse hazırlık çalışmaları notunun % 10’u ve final sınav notunun % 60'ının toplanması ile elde edilirken, klinik/pratik uygulamalı derslerde ara sınav notunun % 40’ ile final sınav notunun % 60’ının toplanması sonucunda elde edilir. Ayrıca öğrencilerin başarılı olabilmeleri için final veya bütünleme sınavlarından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır.
|
https://sis.biruni.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=2&lang=tr
|